Тест-драйв Ford Focus ST: Коваль свого щастя

Рестайлінговий Ford Focus ST отримав не тільки змінений обвіс, а й новий капот, вужчі фари головного світла та видозмінені протитуманки. Трохи змінився дизайн фірмових дисків, але базова розмірність залишилася незмінною – 235/40 R18. Причому, темно-сірі диски з червоними гальмівними супортами – опція. : спойлер на п’ятих дверях та здвоєні патрубки вихлопної системи по центру заднього бампера.

Бічні секції трапецієподібного повітрозабірника «глухі», як і на звичайних фокусах. Версію ST найпростіше визначити за номером, що виступає, для якого на звичайних Фокусах в передньому бампері відведена широка розділова секція. /a>Ззаду місця стільки ж, скільки й у простому Фокусі.

У салоні з’явилося нове рульове колесо, інші центральний тунель та консоль, а також новий блок керування кліматичною установкою.

Навіть якщо під підлогою багажника хетчбека буде зберігатися балончик з герметиком, його об’єм не перевищить 363 л. З повнорозмірною запаскою вантажний відсік «ес-тишки» скоротиться до 277 літрів, а з докаткою становить 316 л, саме такий був у нашому випадку. /32/45/3245fe32d205d0dbfeda01dbe9a39b14.jpg”>Відмінностей від звичайного Фокусу небагато: хромована вставка на обід рульового колеса та тріо додаткових приладів, відволікатися на які в русі небезпечно у зв’язку з їх неважливим.

Найцікавіше – під капотом! Дволітрова турботвірка сімейства EcoBoost видає 250 кінських сил і 360 Нм крутного моменту. Розгін з нуля до ста кілометрів на годину за 6,5 секунди, максимальна швидкість – 248 кілометрів на годину. Оновлений Ford Focus ST витрачає на сто кілометрів пробігу у змішаному циклі 7,2 літри палива. І цифри цілком досяжні, якщо не викручувати стрілку тахометра вище 2000 об/хв, інакше доведеться задовольнятися 10-11 л/100 км, але й цей результат є більш ніж прийнятним для цієї «запальнички». На справі Focus розкривається трохи пізніше, але рівний характер мотора з гарною тягою на низах і відсутністю підхватів забезпечує відмінну динаміку у всьому діапазоні оборотів. Вперше дволітровий турбомотор EcoBoost 2.0 засвітився на концепт-карі Ford Explorer America, де видавав 279 к.с. та 380 Нм. Але у серійного Mondeo потужність впала до 240 к.с., а момент, що крутить, – до 340 Нм (360 в режимі Overboost). На Фокусі ST цей двигун розвиває 250 к.с. за тих же моментних характеристик. Інженери стверджують, що EcoBoost на 20% економічніший за «атмосферників» такої ж потужності. За рахунок чого? Алюмінієвий мотор оснащений безпосереднім упорскуванням палива. Форсунки з сімома отворами розпорошують бензин в циліндри під тиском до 150 бар – кілька разів за такт. До того ж «четвірка» має механізм зміни фаз газорозподілу Ti-VCT на впуску і випуску. Малоінерційні ротори турбокомпресора Borg Warner K03 обертаються із частотою понад 200 000 об/хв! До того ж, незважаючи на ступінь стиснення 10,0:1 та відповідність нормам Євро-5, EcoBoost годується бензином АІ-95. Модернізована випускна система з каталізатором, що швидко прогрівається, дозволяє ефективніше допалювати шкідливі частинки. До речі, особливим звуковим супроводом Focus ST завдячує акустичному симпозеру – резонатору з рухомою мембраною, вбудованому у впускний колектор.

Оновлений Focus ST обзавівся переналаштованою підвіскою з новими передніми пружинами та іншими амортизаторами спереду та ззаду. Крім того, її оснастили модернізованими підсилювачем рульового управління, а роль самоблокованого диференціала на Фокусі ST виконує електромеханічна система TVC (Torgue Vectoring Control), що працює в парі з системою стабілізації. В повороті внутрішнє колесо підгальмовується через штатні гальмівні механізми. Електричний підсилювач керма, розташований в корпусі рульової рейки, короткими зворотними імпульсами здатний протидіяти паразитним підрулювання передньої осі, за які лаяли колишній Focus ST. Коротка рульова рейка з змінним кроком зубів (кермо від упору до упору робить менше двох оборотів), з одного боку, покращує стабільність руху по прямій, а з іншого – дозволяє проїжджати круті повороти без переміщення.